dilluns, 21 de maig del 2012

Pedals del Cister - Etapa 2

Sortim del Balneari Nou de Rocallaura a les 9 de mati. Tirem per carretera cap a Vallbona de les Monges per evitar el fang de les pistes. Abans de Vallbona de les Monges trobem un indicador que indica Els Omells de Na Gaia per carretera. Això ens porta directament al creuar-nos amb el track que ve de Vallbona de les Monges i que ens portarà a Els Omells de Na Gaia. En aquest tram fem alguna fangera argilosa que costa bastant desfer-se del fang acumulat en la bicicleta.

Després de Els Omells de Na Gaia, pujem per un GR curt i no ciclable que ens porta a la pista que ens durà fins al coll on comença el corriol que baixa fins a Senan. Després de Senan remuntem per la carretera i baixem per un altre corriol que amb parell de graons considerables i després un sender molt distret. A partir d'aqui, per pista fins a Vimbodi on esmorzem.

Després d'esmorzar sortim de Vimbodi i en una lleugera pujada fins al Castell de Riudabella. Lleuger descens i molt pedregós fins a Poblet. Comencen les discusions de si plourà, si no, que si el taxi, ... Al final comencem a pujar per la llarga (uns 15km) però de bon fer, pujada que ens portarà fins al punt mes alt de la travessa 1111 metres. El darrer terç de pujada amb lleugera pluja.

Finalment arribem a dalt on comença la famosa (no n'hi ha per menys) trialera de Farena que és de les bones, bones, bones... Uns quants graons al principi i després es fa gairebé tota. ES-PEC-TA-CU-LAR!!!!

Arribem a Farena i com que sembla que ja ho tenim tot fet, decidim parar a fer cerveses/coca-cola, mal fet, després ho lamentarem. Pujada per quitrà i baixades per corriols, i al final retallem per carretera per pujar a Mont-Ral perquè comença a ploure. Hem d'arribar a dalt que l'allotjament és a Mont-Ral... doncs no, hem de recular i desfer els darrers 3 Km de pujada per asfalt i baixar 5 Km per un GR força complicats i bastant molls abans d'arribar a Mas La Torre. Atenció de primera i Sopar molt i molt i molt bo. Un deu d'allotjament.