dissabte, 19 de maig del 2012

Pedals del Cister - Etapa 1

Després de fer els Pedals d'Occitania i Pedals dels Ports els anys passats, aquests any hem decidit anar a fer els Pedals del Cister en tres etapes per no perdre el costum. Ben d'hora sortim de Torelló per arribar a les 8:30 aproximadament a Altafulla, on en Mia ja ens esperava per fer el Briffing.

Un Briffing una mica extressant, que en Mia ens ficava pressió perquè marxessin aviat i no ens distraguessin esmorzant i dinant. Després de unes indicacions per seguir el Road-Book, sortim cap direcció Salomó sense perdre temps. Comencem a fer corriolets i un camí molt macú, fins al Bar la Premsa que fem el primer Mossec.

Un Bar molt recomenable, molt bon esmorzar amb quantitats generoses i qualitat preu excelent! No es podeu perdre els Callos i els Ous estrellats.

Una vegada panxes plenes anem direcció Vilarodona, Aiguamurcia i fer un corriol molt macu amb uns ponts elevats sobre el rierol abans d'arribar a Santes Creus. Després continuem unes pista monotona al costat de vinyes i atmetllers fins a Port d''Armentera. On aprofitem per càrregar uns entrepans i comencem unes pujades durisimes i després encarar una baixada per pista pedregosa fins a Montbrió de la Marca on aprofitem per fer el mossec amb els entrepants que portem a sobre.

Continuem baixant i pujant com gran part del camí fins a Rocafort de Queralt, on comencem una gran pujada mig asfaltada passant a tocar del parc eòlic, que per els que no estem acostumats impressiona. Anar fent arribem a  Fores on el cansament comença  a florar. Anem directes a Belltalll per pista asfaltada que ressegueix la carena del parc eòlic i una vegada a Belltall fem el GR molt ràpid fins a Rocallaura on ens allotgem en el Balneari Nou. Molt maco, però no es el millor lloc on en menjat.

Una etapa que es fa prou be, tot i ser 76km i 2045m de desnivell. Evidenment no sense esforç i cansanci per el desgast, sobretot, de les pujades sobtades.